رییس شورای اسلامی شهر تهران از تصویب 2 فوریت الزام شهرداری تهران به ارایه لایحه تعیین و تکلیف و تثبیت واحدهای تجاری در سال 85 خبرداد.

به گزارش خبرگزاری شهر، مهدی چمران در حاشیه دویست و پنجاه و سومین جلسه شورای اسلامی شهر که به صورت غیرعلنی برگزار شد گفت: طبق مصوبه سال 83 واحدهایی که قبل از سال 80 به عنوان تجاری شناخته می‌شدند ولی فاقد مجوز تثبیت بودند برای تثبیت از 50 درصد تخفیف عوارض برخوردار شدند که این تخفیف در سال 84 به 35 درصد رسید.

وی افزود: برای تثبیت واحدهای تجاری باقیمانده و نیز تشویق مردم و برطرف کردن مشکلات، شهرداری را مکلف کردیم لایحه‌ای در این زمینه ارایه دهد که قطعاً میزان تخفیف تثبیت واحدهای تجاری از 35 درصد سال 84 کمتر خواهد بود. چمران مدت ارایه این لایحه از سوی شهرداری را 2 هفته عنوان کرد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به بررسی طرح جامع گفت:‌برای اتمام بررسی‌های طرح جامع و تأیید هرچه سریعتر این طرح در هفته آینده سه جلسه فوق‌العاده برگزار می‌شود.

چمران تصریح کرد: در جلسه امروز شورا به دلیل طرح‌های اولویت‌دار طرح جامع مورد بررسی قرار نگرفت ولی در هفته‌های گذشته این طرح در جلسات فوق‌العاده یکشنبه شورا بررسی شد و بعد از تأیید شورای شهر به کمیته استانداری و شورایعالی شهرسازی و معماری ارسال می‌شود.
رییس شورای اسلامی شهر تهران از بررسی یک فوریت لایحه نحوه افتتاح و استفاده از بانک‌های شهرداری در جلسه امروز شورا خبر داد و گفت: یک فوریت این طرح نیز تصویب شده و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌ها ارجاع شد.

چمران در ادامه بیان کرد: تمدید استفاده از بخش خصوصی جهت کنترل پارکینگ‌های حاشیه تهران (پارکبان) در جلسه امروز بررسی شود که البته نیاز به مجوز شورای شهر ندارد و در سال 85 نیز می‌توان از آن استفاده کرد ولی باید 6 ماه به 6 ماه گزارش آن را به شورای شهر ارایه دهد که امروز برای اولین بار به صورت شفاهی در شورا ارایه شد.

رییس شورای اسلامی شهر تهران در خاتمه گفت:‌ در جلسه امروز بودجه سال 85 شورای شهر به میزان 3 میلیارد تومان به تصویب رسید.

کد خبر 1602

پر بیننده‌ترین اخبار شورای شهر

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز